HPKZ: stručno-znanstveni skup 2025.

STRUČNO-ZNANSTVENI SKUP U OPATIJI – DOPRINOS RANOM UČENJU STRANIH JEZIKA

Hrvatsko pedagoško-književni zbor organizirao je stručno-znanstveni skup na temu: „1100 godina Hrvatskog kraljevstva – ponosni na prošlost, usmjereni na budućnost“, koji se održao u Opatiji od 5. do 7. svibnja 2025. Skup je organiziran pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, u suradnji s Agencijom za odgoj i obrazovanje.
Na skupu su sudjelovale ravnateljica Snježana Lozančić te odgojiteljice Petra Vučko i Antoneta Kantoci, koje su predstavile izlaganje na temu: „Rano učenje engleskog jezika kroz igru i projekt: Trip to United Kingdom“.

U svome radu naglasile su važnost ranog usvajanja stranog jezika, koje potiče razvoj komunikacijskih vještina, jača samopouzdanje i otvorenost prema drugim kulturama, te doprinosi cjelokupnom kognitivnom razvoju djece. Kroz svakodnevne, situacijske i djeci bliske aktivnosti, engleski jezik postaje prirodan dio njihove svakodnevice, što omogućuje spontano i učinkovito usvajanje jezika u osjetljivoj i receptivnoj razvojnoj fazi. Prateći dječji interes za zemlje, zastave i putovanja, spontano se razvio projekt „Trip to United Kingdom“, kojim su djeca na pristupačan i zanimljiv način upoznala sve četiri države koje čine Ujedinjeno Kraljevstvo. Simbolično putujući kroz Englesku, Škotsku, Wales i Sjevernu Irsku, djeca su učila prepoznati i imenovati glavne gradove, zastave, običaje te znamenitosti svake države. Kako bi dodatno obogatile iskustvo učenja, odgojiteljice su u projekt integrirale STEAM područja (znanost, tehnologija, inženjerstvo, umjetnost i matematika), uključivši edukativnog robota Botleyja, koji je simbolično „putovao“ po karti Ujedinjenog Kraljevstva. Djeca su programirala rute kojima će se Botley kretati, vodeći ga kroz različite „stanice“ – gradove i regije UK-a. Na svakoj stanici usvajali su nove engleske riječi, učili o kulturi te rješavali zadatke povezane s logičkim razmišljanjem, prostornom orijentacijom i temeljnim programerskim konceptima.


 

Ispiši stranicu