#ostanidoma PREDŠKOLA
KAKO PRIPREMITI DJECU ZA POLAZAK U ŠKOLU
Priprema djeteta za školu polazi od djetetovih potreba i njegovih individualnih mogućnosti , poštivanja i uvažavanje prava djeteta kako bismo mu omogućili razvoj svih njegovih potencijala. Razvijanje navika i raznovrsnih kompetencija te stjecanje raznih spoznaja i zadovoljavanje interesa pomoći će djetetu u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja.
IGRA je osnovna aktivnost predškolskog djeteta i glavna metoda rada za poticanje cjelokupnog razvoja predškolskog djeteta.
Igra je način koji djetetu omogućuje razvoj vještina, otkrivanje svijeta, stjecanje znanja i upoznavanje ljudi koji ga okružuju (Markočić, 2001.). U igri je dijete najaktivnije te se kroz vlastito uključivanje najoptimalnije razvija, najviše i najbrže uči, usvaja nova znanja, vježba i usvaja vještine i navike potrebne u pripremi djeteta za školu.
Osobine koje su poželjne kod djeteta kada kreće u školu su:
-
dobra slika o sebi
-
zna brinuti o sebi
-
zna i želi pomagati drugima
-
zna se dogovoriti i pridržavati pravila
-
uspješno rješava sukobe
-
zna se ponositi uspjehom i podnijeti neuspjeh
U nastavku vam donosimo primjere aktivnosti i igara koje možete provoditi kod kuće:
1. AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ GRAFOMOTORIKE (fine motorike)
-
nizanje na špagu perlica
-
presavijanje prema modelu, origami, izrada aviona/broda od papira https://www.youtube.com/watch?v=U21FQ9gRz2Q
-
rezanje sa škarama (izrezivanje iz časopisa ili nacrtajte različite linije ili oblike na papir pa djete reže po njima)
-
crtanje - drvene bojice, flomasteri, vodene boje
-
nacrtajte jednostavnije oblike, a dijete neka ih precrta na drugi papir. Počnete sa samo jednom linijom, pa dvije, krug itd. od jednostavnijih prema složenijim oblicima.
-
crtanje prstima (npr. po brašnu posipanom po stolu, ili po pijesku)
-
potaknite dijete da provodi aktivnosti koje uključuju trganje papira na manje komadiće, te ih lijepite na papir.
-
tzv. križno-lateralno hodanje (lijeva ruka i desna noga istovremeno se dižu) ili križni kraul (po istom principu, dijete legne na leđa i diže lijevu ruku i desnu nogu, pa obratno) – za bolju integraciju desne i lijeve moždane hemisfere
-
vezanje vezica na cipelama
-
slaganje puzzle ili lego kockica
2. AKTIVNOSTI I IGRE ZA POTICANJE LOGIČKOG MIŠLJENJA , OPAŽANJA I PAŽNJE
-
igre "Od čega je što? "– npr. od čega se dobiva brašno, od čega se dobivaju hlače itd.
-
poticati voljnu pažnju možemo kroz igre koje potiču koncentraciju (puzzle, društvene igre, domino, rješavanje labirinta )
-
navedi koje sve životinje imaju krila, koje sve životinje imaju više od četiri nogu, što sve može biti napravljeno od drveta,.....
-
pjesmice i poslovice,
-
igra memory
-
klasifikacija predmeta po veličini, boji, ..rodu, voće, povrće
-
razne mozgalice i zagonetke https://www.artrea.com.hr/mozgalice.html
-
pokazivanje predmeta koji se nalaze lijevo i desno
-
«Što nedostaje»: na stol se stavljaju predmeti (5-7) i djeca ih gledaju nekoliko sekundi, zatim se okreću, a jedan igrač miče jedan predmet. Djeca moraju pogoditi koji nedostaje.
-
opišite predmet koji imate u prostoriji u kojoj se nalazite, a dijete ga mora pronaći prema opisu. Zatim zamijenite uloge.
-
orijentacija u prostoru i vremenu ( gore, dolje, ispred, iza,ispod, lijevo, desno,….danas, sutra, jučer, prije, poslije,sada..)
-
analiza različitih osobina predmeta i pojava ( geometrijski likovi, količinski odnosi-više, manje, jednako, imenovanje boja, brojanje bar do 10, godišnja doba, dani u tjednu,..)
-
važne brojeve telefona, nazive ulica
-
osnovne informacije o sebi - adresa , gdje rade roditelji, broj telefona od bar jednog roditelja
3. AKTIVNOSTI I IGRE ZA RAZVOJ PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA
-
čitati djetetu svakodnevno: priče, poeziju, bajke, te razgovarati s djetetom o likovima,osobinama, ponašanju,
-
motivirati ga da izmisli priču, opisuje slike, događaje,..
-
Igrati se rimom - najprije prepoznavanja, zatim stvaranja
-
rastavljati riječi na slogove (npr. riječ mačka rastaviti na slogove ma–čka i sl.)
-
prepoznaj prvo/zadnje slovo riječi
-
rastavljati kratke i jednostavnije riječi na glasove (npr. riječ miš rastaviti na m-i-š)
-
razne igre riječima : riječi na zadano slovo, riječi koje sadrže određeni glas, koje završavaju na
-
igra Kaladont
4. AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA
-
uključite dijete u aktivnosti kuhanja - učite vagati, prepoloviti, brojiti količinu
-
razvijajte vještine brojenja, pojma broja i količine: - kroz svakodnevne aktivnosti koje provodite s djetetom, npr. brojite automobile ispod prozora, gumbe na košulji itd., Raditi na prepoznavanju brojeva, oblika i naziva brojki – igra bingo.
Pridruživati brojku količini, npr. dvije jabuke pridružiti broju 2 i sl.
-
izrezivanje geometrijskih oblika i tijela
-
uspoređivanje predmeta veliki-mali, veći-manji, dulji-kraći, deblji-tanji
-
slijeđenje niza uputa od više koraka (npr. spremi autić, donesi Bajke i sjedni pored mene)
-
razne društvene igre kao npr. Bingo, Domino, Monopol
5. AKTIVNOSTI ZA TJELESNI RAZVOJ
Svakodnevna tjelovježba je bitna, a zbog nemogućnosti boravka na zraku, možemo se malo razgibati u stanu https://www.youtube.com/watch?v=oc4QS2USKmk
Pripremile: Ivna Batarelo, stručni suradnik pedagog
Sanja Pešić , stručni suradnik psiholog
Ispiši stranicu