#ostanidoma PREDŠKOLA

KAKO PRIPREMITI DJECU ZA POLAZAK U ŠKOLU
 
Priprema djeteta za školu polazi od djetetovih potreba i njegovih individualnih mogućnosti , poštivanja i uvažavanje prava djeteta kako bismo mu omogućili razvoj svih njegovih potencijala. Razvijanje navika i raznovrsnih  kompetencija te stjecanje raznih spoznaja i zadovoljavanje interesa pomoći će  djetetu u prilagodbi na nove uvjete života, rasta i razvoja.

IGRA  je osnovna aktivnost predškolskog djeteta i glavna metoda rada za poticanje cjelokupnog  razvoja predškolskog djeteta.
Igra je način koji djetetu omogućuje razvoj vještina, otkrivanje svijeta, stjecanje znanja i upoznavanje ljudi koji ga okružuju (Markočić, 2001.). U igri je dijete najaktivnije te se kroz vlastito uključivanje najoptimalnije razvija, najviše i najbrže uči, usvaja nova znanja, vježba i usvaja vještine i navike potrebne u pripremi djeteta za školu.

Osobine koje su poželjne kod djeteta kada kreće u školu su:

  • dobra slika o sebi
  • zna brinuti o sebi
  • zna i želi pomagati drugima
  •  zna se dogovoriti i pridržavati pravila
  • uspješno rješava sukobe
  • zna se ponositi uspjehom i podnijeti neuspjeh
 
U nastavku vam donosimo primjere aktivnosti i igara koje možete provoditi kod kuće:

 
1. AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ GRAFOMOTORIKE (fine motorike)
 

  1. nizanje na špagu perlica
  2. presavijanje prema modelu, origami, izrada aviona/broda od papira https://www.youtube.com/watch?v=U21FQ9gRz2Q
  3. rezanje sa škarama (izrezivanje iz časopisa ili nacrtajte različite linije ili oblike na papir pa djete reže po njima)
  4. crtanje - drvene bojice, flomasteri, vodene boje
  5. nacrtajte jednostavnije oblike, a dijete neka ih precrta na drugi papir. Počnete sa samo jednom linijom, pa dvije, krug itd. od jednostavnijih prema složenijim oblicima.
  6. crtanje prstima (npr. po brašnu posipanom po stolu, ili po pijesku)
  7. potaknite dijete da provodi aktivnosti koje uključuju trganje papira na manje komadiće, te ih lijepite na papir.
  8. tzv. križno-lateralno hodanje (lijeva ruka i desna noga istovremeno se dižu) ili križni kraul (po istom principu, dijete legne na leđa i diže lijevu ruku i desnu nogu, pa obratno) – za bolju integraciju desne i lijeve moždane hemisfere
  9. vezanje vezica na cipelama
  10. slaganje puzzle ili lego kockica
 
2. AKTIVNOSTI I IGRE ZA POTICANJE LOGIČKOG MIŠLJENJA , OPAŽANJA I PAŽNJE
 

  1. igre "Od čega je što? "– npr. od čega se dobiva brašno, od čega se dobivaju hlače itd.
  2. poticati voljnu pažnju možemo kroz igre koje potiču koncentraciju (puzzle, društvene igre, domino, rješavanje labirinta )
  3. navedi koje sve životinje imaju krila, koje sve životinje imaju više od četiri nogu, što sve može biti napravljeno od drveta,.....
  4.  pjesmice i poslovice,
  5. igra memory
  6. klasifikacija predmeta po veličini, boji, ..rodu, voće, povrće
  7.  razne mozgalice i zagonetke https://www.artrea.com.hr/mozgalice.html
  8. pokazivanje predmeta koji se nalaze lijevo i desno
  9. «Što nedostaje»: na stol se stavljaju predmeti (5-7) i djeca ih gledaju nekoliko sekundi, zatim se okreću, a jedan igrač miče jedan predmet. Djeca moraju pogoditi koji nedostaje.
  10. opišite predmet koji imate u prostoriji u kojoj se nalazite, a dijete ga mora pronaći prema opisu. Zatim zamijenite uloge.
  11. orijentacija u prostoru i vremenu ( gore, dolje, ispred, iza,ispod, lijevo, desno,….danas, sutra, jučer, prije, poslije,sada..)
  12.  analiza različitih osobina predmeta i pojava ( geometrijski likovi, količinski odnosi-više, manje, jednako, imenovanje boja, brojanje bar do 10, godišnja doba, dani u tjednu,..)
  13. važne brojeve telefona, nazive ulica
  14. osnovne informacije o sebi -  adresa , gdje rade roditelji, broj telefona od bar jednog roditelja
 

3. AKTIVNOSTI I IGRE ZA RAZVOJ PREDVJEŠTINA ČITANJA I PISANJA

 
  1. čitati djetetu svakodnevno: priče, poeziju, bajke, te razgovarati s djetetom o   likovima,osobinama, ponašanju,
  2. motivirati ga da izmisli priču, opisuje slike, događaje,..
  3. Igrati se rimom -  najprije prepoznavanja, zatim stvaranja
  4. rastavljati riječi na slogove (npr. riječ mačka  rastaviti na slogove ma–čka i sl.)
  5. prepoznaj prvo/zadnje slovo riječi
  6. rastavljati kratke i jednostavnije riječi na glasove (npr. riječ miš rastaviti na m-i-š)
  7. razne igre riječima : riječi na zadano slovo, riječi koje sadrže određeni glas, koje završavaju na
  8. igra Kaladont
 
 

4.  AKTIVNOSTI ZA RAZVOJ PREDMATEMATIČKIH VJEŠTINA             

 
  1. uključite dijete u aktivnosti kuhanja -  učite vagati, prepoloviti, brojiti količinu
  2. razvijajte vještine brojenja, pojma broja i količine: - kroz svakodnevne aktivnosti koje provodite s djetetom, npr. brojite automobile ispod prozora, gumbe na košulji itd.,  Raditi na prepoznavanju brojeva, oblika i naziva brojki – igra bingo.
Pridruživati brojku količini, npr. dvije jabuke pridružiti broju 2 i sl.
  1. izrezivanje geometrijskih oblika i tijela
  2. uspoređivanje  predmeta veliki-mali, veći-manji, dulji-kraći, deblji-tanji
  3. slijeđenje niza uputa od više koraka (npr. spremi autić, donesi Bajke i sjedni pored mene)
  4. razne društvene igre kao npr. Bingo, Domino, Monopol
 
5.  AKTIVNOSTI  ZA  TJELESNI RAZVOJ
 
Svakodnevna tjelovježba je bitna, a zbog nemogućnosti boravka na zraku, možemo se malo razgibati u stanu  https://www.youtube.com/watch?v=oc4QS2USKmk
 
 
Pripremile: Ivna Batarelo, stručni suradnik pedagog
                      Sanja Pešić , stručni suradnik psiholog

 


Ispiši stranicu