#ostanidoma PRIČAONICA
Poštovani roditelji,
obzirom na novonastale okolnosti, ovim putem vas pozivamo da nam se obratite putem e-adrese (logoped@vrtic-bajka.hr) ukoliko postoji zabrinutost za komunikacijski ili jezično - govorni status vašeg djeteta. Rado ćemo odgovoriti na vaše upite te vam dati ideje i smjernice za rad s djetetom u kućnim uvjetima.
Znajući da se u neposrednim životnim situacijama može raditi na poticanju djetetovog jezično - govornog razvoj ovim putem objavljujemo korisne informacije i nudimo dostupne izvore materijala s uputama za korištenje.
Aplikacije koje su besplatne i mogu se instalirati na uređaje, a potiču razvoj djeteta:
http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/aplikacije
Komunikator, Komunikator+, e-Galerija, e-Galerija Senior, Matematička igraonica, Domino brojalica, Matematički vrtuljak, Slovarica, Glaskalica, Pamtilica, Mala Glaskalica, Ponašalica, Prskalice, Učimo boje, Koliko je sati, Jezična gradilica, Pisalica i sl.
"Kuhaonica" je platforma s materijalima za poticanje jezično - govornog razvoja djece, a namijenjena je logopedima, učiteljima i roditeljima. Članovi tima Logoped.hr potaknuti trenutnom situacijom odlučili su ranije pustiti svoj projekt i učiniti ga potpuno besplatnim svima kojima su materijali potrebni za vrijeme trajanja epidemije. Ulazak na platformu traži unos korisničkog imena (gost) i lozinke (1gost?).
http://kuhaonica.logoped.hr/
Kao prioritetno područje rada izdvajamo predčitalačke vještine koje su nužne za djecu u godinu pred polazak u školu. Svi materijali vezani uz predčitalačke vještine dostupni su u „Kuhaonici“.
Važno je, prilikom korištenja materijala, voditi se načelom zahtjevnosti - od jednostavnijeg prema složenijem. Uvijek je mudrije ponuditi materijal s kojim će se dijete osjećati uspješno i kompetentno te pomalo nadograđivati nove ciljeve uz podršku odrasle osobe. Također je važno da se učenje novih zadatak odvija u pozitivnoj i ugodnoj atmosferi s razumijevanjem za djetetove trenutne mogućnosti. Ciljeve koje ćete izabrati i vrijeme realizacije istih također možemo zajedno definirati.
Prilikom usvajanja predčitalačkih vještina važno je slijediti ciljeve prema složenosti. Prvi je najjednostavniji i njega mogu raditi i mlađa djeca dok je šesti najsloženiji i do njega možemo doći ukoliko smo prethodno usvojili svih pet ciljeva.
Ciljevi predčitalačkih vještina:
-
Usvajanje rimovanja (prepoznavanje parova rime, stvaranje rime)
-
Usvajanje slogovanja (plješćemo rukama dok razdvajamo riječi na slogove)
-
Izdvajamo prvi glas u riječi (djetetu ponavljamo više puta A_A_A_AVION i pitamo koji je prvi glas čulo)
-
Izdvajamo zadnji glas u riječima
-
Glasovna sinteza (djetetu kažemo glas po glas, naglašeno P_A_S i pitamo što je čulo)
-
Glasovna analiza (dijete samostalno izgovara glasove koje čuje u riječi)
Ispiši stranicu