#ostanidoma PRIČAONICA

Poštovani roditelji,

obzirom na novonastale okolnosti, ovim putem vas pozivamo da nam se obratite putem e-adrese (logoped@vrtic-bajka.hr) ukoliko postoji zabrinutost za komunikacijski ili jezično - govorni status vašeg djeteta. Rado ćemo odgovoriti na vaše upite te vam dati ideje i smjernice za rad s djetetom u kućnim uvjetima.
Znajući da se u neposrednim životnim situacijama može raditi na poticanju djetetovog jezično - govornog razvoj ovim putem objavljujemo korisne informacije i nudimo dostupne izvore materijala s uputama za korištenje.






Aplikacije koje su besplatne i mogu se instalirati na uređaje, a potiču razvoj djeteta:
http://www.ict-aac.hr/index.php/hr/aplikacije

Komunikator, Komunikator+, e-Galerija, e-Galerija Senior, Matematička igraonica, Domino brojalica, Matematički vrtuljak, Slovarica, Glaskalica, Pamtilica, Mala Glaskalica, Ponašalica, Prskalice, Učimo boje, Koliko je sati, Jezična gradilica, Pisalica i sl.






"Kuhaonica" je platforma s materijalima za poticanje jezično - govornog razvoja djece, a namijenjena je logopedima, učiteljima i roditeljima. Članovi tima Logoped.hr potaknuti trenutnom situacijom odlučili su ranije pustiti svoj projekt i učiniti ga potpuno besplatnim svima kojima su materijali potrebni za vrijeme trajanja epidemije. Ulazak na platformu traži unos korisničkog imena (gost) i lozinke  (1gost?).
 
http://kuhaonica.logoped.hr/

Kao prioritetno područje rada izdvajamo predčitalačke vještine koje su nužne za djecu u godinu pred polazak u školu. Svi materijali vezani uz predčitalačke vještine dostupni su u „Kuhaonici“.





Važno je, prilikom korištenja materijala, voditi se načelom zahtjevnosti - od jednostavnijeg prema složenijem. Uvijek je mudrije ponuditi materijal s kojim će se dijete osjećati uspješno i kompetentno te pomalo nadograđivati nove ciljeve uz podršku odrasle osobe. Također je važno da se učenje novih zadatak odvija u pozitivnoj i ugodnoj atmosferi s razumijevanjem za djetetove trenutne mogućnosti. Ciljeve koje ćete izabrati i vrijeme realizacije istih također možemo zajedno definirati.
Prilikom usvajanja predčitalačkih vještina važno je slijediti ciljeve prema složenosti. Prvi je najjednostavniji i njega mogu raditi i mlađa djeca dok je šesti najsloženiji i do njega možemo doći ukoliko smo prethodno usvojili svih pet ciljeva.


Ciljevi predčitalačkih vještina:
  1. Usvajanje rimovanja (prepoznavanje parova rime, stvaranje rime)
  2. Usvajanje slogovanja (plješćemo rukama dok razdvajamo riječi na slogove)
  3. Izdvajamo prvi glas u riječi (djetetu ponavljamo više puta A_A_A_AVION i pitamo koji je prvi glas čulo)
  4. Izdvajamo zadnji glas u riječima
  5. Glasovna sinteza (djetetu kažemo glas po glas, naglašeno P_A_S i pitamo što je čulo)
  6. Glasovna analiza (dijete samostalno izgovara glasove koje čuje u riječi)
 
U sklopu programa „Krenimo zajedno" koji provodi ured UNICEF-a za Hrvatsku u suradnji s Pučkim otvorenim učilištem „Korak po korak" razvijene su tri e-slikovnice na hrvatskom jeziku. E-slikovnice integriraju zvuk čitanog teksta slikovnice s vizualnim podražajem isticanja riječi koja biva čitana, a sve kroz tri slikovnice prilagođene djeci iz Reading Cornera International Step by Step Associationa. Radi se o slikovnicama „Bursunsul i Paskualina", „Naranče za sve" i „Dora i naočale".

http://www.korakpokorak.hr/hr/e-slikovnice



Također, na Facebook stranici Mali čitači možete svakodnevno pratiti čitanje slikovnica po odabiru najmlađih.
https://malicitaci.blogspot.com/
https://www.facebook.com/Malicitaci/


Ideje i poticaj za kreativnost možete također pronaći na stranicama:
http://www.zlatnadjeca.com/
http://www.pjesmicezadjecu.com/
http://www.maligenijalci.com/
 

Želimo vam ugodno zajedničko vrijeme u obiteljskom okruženju!
Vaše logopedice Ana-Marija Borić i Jelena Veljača.
 

Ispiši stranicu