Montessori sustav koncepcijski se razlikuje od ostalih pedagoških pristupa i sadrži jedinstven pristup djetetu i njegovim potrebama. To je filozofija razvoja prema kojoj pojedinac stječe operativna znanja potrebna za njegovo buduće sudjelovanje kao odrasle osobe u društvu. Osobnim djelovanjem i postizanjem uspjeha u svom radu dijete jača svoje samopouzdanje, razvija poštovanje, ljubav i pozitivnu suradnju sa drugom djecom kao osnovu za buduće demokratsko djelovanje.
Ciljevi Montessori pedagogije:
Osnovni cilj Montessori pedagogije proizlazi iz pažljivo pripremljene okoline koja potiče djetetov interes, vodi ga u spontane, slobodno odabrane aktivnosti i djelovanje sukladno osobnim mogućnostima uz neznatnu pomoć odraslog.
Sljedeći cilj je zadovoljiti djetetovu prirodnu potrebu za učenjem, koje „uči čineći“ vođeno vlastitom željom i interesima.
Poticanjem razvoja svih djetetovih prirodnih potencijala razviti dijete u samostalno, samosvjesno, kreativno i uravnoteženo ljudsko biće.
Montessori program i pribor obuhvaćaju pet područja djelovanja, a svako pojedino područje sadrži niz vježbi koje razvijaju određene vještine, znanja i sposobnosti:
Vježbe iz praktičnog života
Vježbe za razvoj osjetilnih sposobnosti
Vježbe iz područja matematike
Vježbe za razvoj govora, čitanja i pisanja
Kozmički odgoj
Ovim vježbama dijete razvija finu motoriku, koordinaciju pokreta te koncentraciju pažnje. Svako dijete se tako osamostaljuje i uči završiti cijeli krug neke aktivnosti. Ove vježbe posebno su važne za razvoj samopouzdanja i pozitivne slike o sebi.
Program se provodi u jednoj odgojnoj skupini na centralnom objektu, Zorkovačka 8 i u jednoj skupini na područnom objektu Selska cesta 95, a provode ga odgojiteljice Đana Kačan, Lucija Herceg, Ivana Guša i Matea Mucak.