Posebni poludnevni program za djecu predškolskog uzrasta s poremećajem iz spektra autizma u dobi od tri godine do polaska u školu

U našem vrtiću od 2008. godine provodi se Posebni poludnevni program za djecu predškolskog uzrasta s poremećajem iz spektra autizma u dobi od tri godine do polaska u školu. Program je namijenjen djeci sa sumnjom na razvoj poremećaja i /ili djeca s poremećajima iz spektra autizma. Program se provodi u četiri odgojne skupine na područnom objektu Vrbani (Kuzminečka 12). Trajanje programa je poludnevno, od 7:30 do 12:30h. Svaka skupina obuhvaća petero djece s kojima rade edukacijski rehabilitator i odgajatelj.
 
Cilj rada ovih skupina je priprema djece s poremećajima iz spektra autizma za integraciju u redovne programe odgoja i obrazovanja.
Kako djeca s poremećajima iz spektra autizma teže usvajaju neke vještine potrebne za uspješnu integraciju u redovne odgojne skupine način rada u našim skupinama s Posebnim programom prilagođen je upravo potrebama te djece, pruža individualizirani način podučavanja potreban za usvajanje potrebnih vještina, a istovremeno pruža i mogućnost „uvježbavanja“ stečenih vještina u interakciji s vršnjacima tipičnog razvoja uz primjerenu podršku stručnjaka.
 
Djeca u našem programu ostaju jednu do najduže dvije godine, nakon čega tim stručnjaka dječjeg vrtića Bajka preporučuje primjeren oblik daljnjeg uključivanja, ovisno o potrebama i mogućnostima djeteta. Svako je dijete s poremećajem iz spektra autizma, kao uostalom i djeca tipičnog razvoja, specifično i jedinstveno, te se sagledava najbolji interes djeteta temeljeno na njegovim obilježjima i potrebnoj razini podrške.
 
 
Kako uključiti dijete u Poseban program?
 
Zahtjevi roditelja za upis djece sa sumnjom na poremećaj ili s poremećajem iz spektra autizma primaju se u redovnom ljetnom upisnom roku. Po zaprimljenom zahtjevu stručnjaci dječjeg vrtića Bajka pozivaju roditelje s djetetom na inicijalni razgovor i individualnu procjenu primjerenosti Programa za pojedino dijete. Procjena primjerenosti programa za djecu provodi se zbog specifičnosti Programa i ciljeva opisanih u njemu. Smatramo da je važno procijeniti je li naš program za dijete s poremećajem iz autističnog spektra dostatan i zadovoljava li njegove potrebe.
 


Ispiši stranicu